Zamilované Bystro
23.02.2023 | Pen&Production

Valentýn je sice za námi, ale my se k němu ještě vrátíme. Přeci jen, den zamilovaných, to je krásná příležitost posílit marketing a zvednout příjmy. Strávili jsme nějakou tu chvíli v hlubinách internetu a pátrali po tom, na čem všem se dá postavit kampaň, v některých případech dokonce antikampaň. A i když Valentýna neslavíte, nebo ho dokonce nesnášíte, věříme, že s námi si ho užijete i pár dní poté. Tak do toho, uvařte si kafe, vytáhněte valentýnskou bonboniéru a zavítejte do našeho Bystra.

Dar z nenávisti

Valentýn je sice za námi, ale my se k němu ještě vrátíme. Přeci jen, den zamilovaných, to je krásná příležitost posílit marketing a zvednout příjmy. Strávili jsme nějakou tu chvíli v hlubinách internetu a pátrali po tom, na čem všem se dá postavit kampaň, v některých případech dokonce antikampaň. A i když Valentýna neslavíte, nebo ho dokonce nesnášíte, věříme, že s námi si ho užijete i pár dní poté. Tak do toho, uvařte si kafe, vytáhněte valentýnskou bonboniéru a zavítejte do našeho Bystra.

Z celého srdce

Velkou kontroverzi způsobila Valentýnská antikampaň řetězce Kaufland v roce 2018. Reklama znázorňuje vepřové srdce za akční cenu. Symbol lásky v té nejsyrovější verzi dostal oči a ústa, protože kdo by neměl rád vnitřnosti s obličejem? Reklama údajně cílila na mladé zákazníky, kteří vítají vtipné a neobvyklé reklamy. Pravdou ale je, že takové zákazníky Kaufland moc nemá, a tak se spustila velká vlna rozporuplných reakcí. Jedna strana byla nadšená z originality a černého humoru, ta druhá spíše znechucená. No a pak tu jsou vegetariáni. Do jaké skupiny se zařadíte vy?

Šperk je jistota

Jestli u někoho dává Valentýnská kampaň opravdu smysl, tak jsou to prodejci květin, čokolády a samozřejmě šperků. Udělat takovou reklamu nemusí být nijak těžké, stačí mít hezký produkt, přihodit k tomu nějaké srdíčko a sladké řeči. Hotovo. Pokud je totiž chlap “donucen” Valentýna slavit, nestráví nad tím většinou moc času a koupí pak to, co ho trkne. Co trklo nejen chlapy, ale hlavně ženy a ty feministické obzvláště, byla Valentýnská reklama společnosti Natan. Ale co když šperk ženě donesete a slibované reakce se nedostaví? Je to na žalobu z důvodu klamavé reklamy?

Odměna za úspěšný Valentýn

S velmi originální a vtipnou Valentýnskou kampaní přišla před pár lety australská Ikea. Na svatého Valentýna rozdávali poukazy na dětskou postýlku. Rodičům, kterým se narodila ratolest přesně devět měsíců po dni zamilovaných, tedy 14. listopadu, dala Ikea na tento kupón postýlku zdarma. Samozřejmě jako každý dárkový poukaz, i tento obsahoval informaci, že se jedná pouze o jednu postýlku na rodinu a doprava v akci není zahrnuta.

Šťastný konec jako ve správné romantické komedii

Abychom tu nebyli pouze za Valentýnské Grinche, rozhodli jsme se na závěr přidat i jednu podařenou reklamu. Přeslazených, romantických reklam, které dojmou celý svět je na internetu strašně moc, a proto je velmi těžké vymyslet něco originálního. Reklamu, která vás donutí se zamyslet, která vám bude sympatická, ale zároveň vás i pobaví. Taková kritéria podle nás splňuje reklama francouzského Telecomu z roku 2021. Ultrakrátké nabíječky do každé domácnosti!

Komentář je příležitost

Komentář je příležitost

Sociální sítě jsou nedílnou součástí dnešního marketingu. Sjednotit vizuální design, pravidelně přidávat příspěvky, využívat nové formáty jakou jsou...

číst více
Rebranding

Rebranding

Vzpomínáte si na chvíli, kdy jste si založili svou první emailovou adresu? Na to, jaké bylo přesné znění vašeho mailu? Pravděpodobně jste schránku...

číst více
Zlatá malina marketingu

Zlatá malina marketingu

Celonárodní soutěž Česko hledá prezidenta už skončila, každé médium se může pyšnit svojí diskusí s prezidentskými kandidáty a my jsme se rozhodli si...

číst více