Ambasadoři, vizionáři a influenceři
30.09.2021 | Pen&Production

Po letní pauze jsme zpět s naším marketingovým newsletterem Bystro a v tomto vydání se podíváme na zajímavosti v oblasti influencer marketingu, který je nejrychleji rostoucím segmentem v oblasti komunikace značek. A jelikož jsme před pár dny prošli podzimní rovnodenností, řekli jsme si, že toto vydání také pěkně vyvážíme a nabídneme příklady úspěšných i neúspěšných spoluprací velkých i malých influencerů.

Brad Pitt v kampani DeLonghi

Výrobce kavovárů DeLonghi spustil svou vůbec první celosvětovou kampaň s názvem Perfetto. Vzhledem k tomu, že se jedná o lídra ve své kategorii, vybrali si do role ambasadora oskarového herce Brada Pitta. Podle CEO Massima Garalagia je herec ztělesněním ducha značky. Je elegantní, kosmopolitní, zároveň sofistikovaný a v neposlední řadě také odvážný. Reklamní spot je v podstatě krátkým filmem a režíroval ho další držitel Oskara Damien Chazelle. Zajímavostí je, že DeLonghi již řadu let vyrábí také kávovary pro značku Nespresso, jejíž neodmyslitelnou tváří je herec George Clooney.

Brada Pitta řadíme do kategorie Celebrity. Následují mega-influenceři, které sledují desítky až stovky tisíc lidí. Stále oblíbenější jsou mikro-influenceři, ti mívají zpravidla do deseti tísíc fanoušků. Pod nimi je kategorie nano, kdy profil sleduje několik set či pár tisíc lidí. Využívají se pro cílení na niche segmenty. Nejčastěji používanou platformou pro spolupráce je Instagram.

Jennifer Lopez je brandovou vizionářkou dle magazínu AdWeek

V showbyznysu je přes 20 let a za tu dobu přesvědčila celý svět, že dokáže všechno, na co si vzpomene. Herečka a zpěvačka má na svém kontě mnoho úspěšných filmů, 8 studiových alb, vlastní módní značku a spolupracuje s Versace, Dolce & Gabbana, Pepsi a mnoha dalšími. Letos startuje vlastní kosmetickou značku JLo Beauty, jejíž vývoj začal už před dvaceti lety, ale nejzásadnější pro její vznik prý byly poslední 3 roky. J.Lo je zkrátka celosvětový lovebrand a dle AdWeeku její hvězda má i nadále stoupat. Jiná slavná Jennifer s příjmením Aniston, nedávno na Instagramu také oznámila vlastní kosmetický brand LolaVie.

Když se spolupráce úplně nevydaří

Není pravidlem, že čím známější celebrita, tím profesionálnější spolupráce. Řeč je o Oprah Winfrey a její spolupráci z roku 2011 se společností Microsoft. Ve chvíli, kdy na svém Twitter účtu psala, že tablet Surface od Microsoftu je její #favoritething, a proto ho koupila celé rodině, zapomněla na zásadní věc. Twitter má funkci, ve které sledujícím sdělí, z jakého zařízení byl příspěvek publikován. V tomto případě se jednalo o iPad, tablet značky Apple. Podobný přešlap se přihodil i Jardovi Jágrovi při spolupráci s firmou Huawei. Hokejistu však prozradilo obyčejné zrcadlo, ve kterém si fotil selfie na iPhone, opět produkt značky Apple.

Mikro influenceři – hodně muziky za méně peněz

Mikro-influencer marketing, kdy firmy a značky spolupracují s více influencery, kteří mají mezi 3 000 až 10 000 sledujícími, zažívá velký boom. Tito influenceři totiž mívají silnější vazbu se svými fanoušky a společnosti s nimi navazují spolupráci ve formě barteru, což šetří i náklady. Pokud se podaří oslovit ty správné profily, reklamy jsou autentičtější a efektivnější. Strategii mikro influencerů využila velmi efektivně společnost Tom’s of Maine, vyrábějící přírodní hygienické a kosmetické produkty. Své výrobky rozeslali cca tisícovce influencerů a oslovili více než 1,72 milionů lidí. Jediné náklady, které na kampaň frima vynaložila, byly ty za distribuci produktů, na mediální podporu totiž nepadl ani dolar.

Jak vybrat správného ambasadora pro vaši značku?

Je velmi důležité vybrat osobnost, která bude vaši značku vhodně reprezentovat a odrážet její hodnoty. Proto, když jsme s naším klientem OKsystem vymýšleli, která známá osobnost by se mohla stát tváří oslav 30. narozenin společnosti, hledali jsme logicky v IT sektoru. Nakonec se nám podařilo zajistit, že na konferenci OKtalks dorazí Steve Wozniak, spoluzakladatel Applu a jedna z nejvýraznějších postav světové IT scény. Z důvodů pandemie se akce posunula na květen 2022 a pokud nás budete sledovat dál, včas se dozvíte např. o charitativní aukci, díky níž si budete moct zasoutěžit o lístky na tuto velkolepou událost a navíc přispět na dobrou věc.

A pokud hledáte tu správnou osobnost pro vaši značku, velmi rádi vám s výběrem i oslovením pomůžeme.

Rebranding

Rebranding

Vzpomínáte si na chvíli, kdy jste si založili svou první emailovou adresu? Na to, jaké bylo přesné znění vašeho mailu? Pravděpodobně jste schránku...

číst více
Zamilované Bystro

Zamilované Bystro

Valentýn je sice za námi, ale my se k němu ještě vrátíme. Přeci jen, den zamilovaných, to je krásná příležitost posílit marketing a zvednout příjmy....

číst více