Klamou claimy?
26.04.2022 | Pen&Production

Každý chce pro svoji firmu vymyslet claim. Claim, který vystihne podstatu společnosti nebo produktu. Krátký slogan, který bude originální a lehce zapamatovatelný. Tak zní většinou pokyny směrem k marketingovým agenturám. Údajně na jeden dobrý slogan připadá 100 špatných. V dalším díle našeho newsletteru jsme pro vás vybrali pár dobrých a pár špatných příkladů.

Jaká značka, takový slogan

Firemní slogan neboli claim by měl vystihovat nejen to, co děláte, ale i hodnoty firmy. Například Disneyland je pro většinu malých i dospělých “The happiest place on Earth.”, značka Nike zase každého vyhecuje sloganem “Just do it.”. Krásným příkladem je v Americe známá společnost Dollar Shave Club, která na scénu vstoupila v roce 2012 a díky svému virálnímu videu, chytlavému marketingu a vtipným sloganům se stala úspěšnou prakticky přes noc. Jejich slogan „Shave time. Shave money.” chytře poukazuje na dvě největší výhody – nízkou cenu a extrémní pohodlí. Zároveň představuje humor, pro který je firma známá. V přiloženém videu se mrkněte na jejich vstupenku k úspěchu – zmíněné virální video a jejich nejznámější slogan “Our blades are f***ing great.”

Nivea „White is purity“

V roce 2017 přišla německá kosmetická firma Nivea s novým produktem. Jak už je zvykem, každý správný produkt potřebuje vystihující slogan. Netušíme, který šťastlivec s nápadem přišel, ale “White is purity” se ve světě s úspěchem a potleskem zrovna nesetkal. Společnost materiály se sloganem stáhla a jak se dalo čekat, veřejně se omluvila. S tímto deodorantem, který nenechá fleky ani na bílé, ani na černé látce se pojí ještě jeden slogan a to “White stays white, black stays black”. Kdo rasismus hledá, vždycky ho najde a v dnešní době jsou firmy pod drobnohledem. Proto pro vás máme jedno doporučení na závěr: barvy v claimech raději nepoužívejte.

Může vám dát býk skutečná křídla?

Redbull gives you wings, Redbull vám dává křídla, Red Bull geeft je vleugels, Red Bull verleiht flügel.

Výrobce energetických nápojů je známý po celém světě i s jeho sloganem, který vznikl už v devadesátkách. I tak trvalo téměř dvě dekády, než se objevil člověk zklamaný z účinků nápoje. Nejde o to, že by očekával jednoho rána křídla, ale o to, že nápoj není tak povzbuzující, jak výrobce tvrdí. Jedna plechovka obsahuje méně kofeinu než hrnek kávy. Red Bull se s tím rozhodl vypořádat mimosoudně: každý, kdo prokáže, že v uplynulých dvanácti letech v USA zakoupil zmíněný energetický nápoj, může počítat s odškodněním ve výši deseti dolarů v hotovosti. Celkem na to vyčlenili 13 milionů dolarů. Kauza se nakonec dostala i do známé The Ellen show, jejíž zpracování vás určitě pobaví.

Nokia: „Connecting people“

Finská značka, která se proslavila výrobou mobilních telefonů a legendárním “hadem”, přišla se svým sloganem v roce 1992. Claim je jasným důkazem toho, že kreativita je výsledkem znalostí, které můžete nabrat třeba při psaní diplomky. Autorem sloganu pro Nokii je totiž Ove Strandberg, který v té době pracoval jako student na poloviční úvazek ve výzkumném centru společnosti Nokia. Při psaní jeho diplomové práce si hrál s různými variantami, až přišla ta výsledná. Slogan je mezi lidmi známý a drží se až dodnes, mobilní telefony Nokia už bohužel tolik ne.

To nejhorší nakonec

Jak již bylo zmíněno, existuje velké množství dobrých sloganů, které vystihnou podstatu a se značkou si je propojíte na věky věků. Existuje ale ještě větší množství těch špatných sloganů, které se sice snadno zapamatují, ale nejlepší světlo na daný produkt zrovna nevrhnou. Kde je ta hranice, na to jsme bohužel nepřišli. Na závěr jsme pro vás ale připravili výběr toho nejlepšího z toho nejhoršího. Posuďte sami, kde udělali markeťáci chybu a kde se jedná o geniální dílo se smyslem pro humor.

Nemůžete najít ten správný slogan pro vaši společnost nebo produkt? Napište nám a rádi vám s tím pomůžeme.

Rebranding

Rebranding

Vzpomínáte si na chvíli, kdy jste si založili svou první emailovou adresu? Na to, jaké bylo přesné znění vašeho mailu? Pravděpodobně jste schránku...

číst více
Zamilované Bystro

Zamilované Bystro

Valentýn je sice za námi, ale my se k němu ještě vrátíme. Přeci jen, den zamilovaných, to je krásná příležitost posílit marketing a zvednout příjmy....

číst více