Pět tipů pro B2B obsahový marketing
7.12.2021 | Pen&Production

Stejně jako všechny jiné obory, i marketing se vyvíjí a mění. Velký vliv na tyto změny má i celosvětová pandemie, která v některých firmách finance ubírá, v jiných zase přidává. Výzkumy mezi firmami ukázaly, že mnoho firem vsadilo loni své karty na obsahový marketing a v roce 2022 v tom budou pokračovat. V 5. díle našeho newsletteru jménem Bystro jsme pro vás připravili 5 tipů pro B2B obsahový marketing v roce 2022.

Video funguje nejvíce

Podle výzkumu si diváci při sledování videa uchovají 95 procent sdělení ve srovnání s pouhými 10 procenty při čtení textu. Video může zvýšit povědomí o značce, ale také velmi jednoduše vysvětlit, jak fungují produkty vaší společnosti. Konzumování videa je populárnější již několik let. S příchodem pandemie, kdy všichni tráví více času online, se tento trend akceleroval. Základem úspěšného marketingu je samozřejmě znalost publika, na které cílíme a to nejen u videa. Jak by mělo vypadat video, aby zaujalo? Recept je zdánlivě jednoduchý: efekty, animace, barvy, přiměřené množství textu, příběh, který zaujme. Protože i v B2B marketingu je důležité si uvědomit, že cílíte na lidi.

Změna komunikace s publikem: empatický marketing

Časy, kdy jediným cílem reklamy byl tvrdý prodej, jsou dávno pryč. Společnosti investují do marketingu, aby zvýšily důvěryhodnost a povědomí o své značce. Komunikace by měla být citlivá. Pokud se díky pandemii daří vaší společnosti, nemusí to znamenat, že je to tak i u vašich klientů. Ukazujte tedy primárně jejich úspěchy, ke kterým jim pomáháte. Do svých sdělení zapojte empatii, podívejte se na svět z pohledu potenciálního klienta. Každá firma jsou její zaměstnanci. Ne cihly. Je nutné komunikovat s lidmi. Dejte pozor, abyste nebyli zbytečně emocionální. Zavání to pak manipulací a odrazuje. Když obsah baví a vzdělává, tak působíte jako srozumitelný odborník.

Kde se prezentovat?

Bohužel neexistuje univerzální návod, jak si vybrat tu správnou sociální síť a jak na ní komunikovat. Vždy je ale důležité být tam, kde je vaše cílová skupina anebo publikum. Pokud má mít vaše firma budoucnost, tak musí oslovit i mladou generaci. Podle průzkumů se lidé narození po roce 1990 rozhodují primárně podle prezentace na sociálních sítích. Například 96 % marketérů využívá pro svůj obsahový B2B marketing LinkedIn. U sponzorovaných příspěvků je na prvním místě také LinkedIn. Výzkumy dokonce potvrdily, že 80 procent uživatelů této sociální sítě řídí různá obchodní rozhodnutí. Než se ale pustíte do obsahového marketingu, tak je dobré vědět, co chcete.

Outsourcing obsahového marketingu

Outsourcing ve světě marketingu znamená, že některé, nebo klidně všechny marketingové aktivity přenecháte profesionální externí firmě. Zatímco v B2C sektoru využívá agentury k obsahovému marketingu 55 procent firem, v B2B je to dokonce 84 procent. Proč to tak je? Je to výrazně levnější. Práci, kterou pro vás udělá marketingová agentura by zastal uvnitř firmy vcelku velký interní tým. Tým, o který se musíte starat, platit mu mzdy, školení a workshopy. Zatímco když zadáte svůj marketing specialistům, začnete za své peníze získávat hodnoty již od prvního utraceného haléře. Ta správná agentura vám bude dodávat kvalitní obsah a hlavně pravidelně, což je pro obsahový marketing to nejzásadnější. V těchto externích firmách už vědí, co funguje a mají potřebné technologie, zároveň vám poskytnou novou perspektivu a zvolí správnou cestu jak komunikovat s vaším publikem.

Jak udělat ze svých zaměstnanců ambasadory firmy?

Zaměstnanci jsou základem každé společnosti. Jsou tvůrci, řešitelé problémů, inovátoři, ale mohou být také ambasadoři. Tuto cestu si vybrala společnost Iskraemeco, přední firma v oblasti měřicích produktů, systémů a služeb. Díky svým zaměstnancům na LinkedInu zvýšili povědomí o značce a neustále tak vytváří příběh celé společnosti. Jak se jim ale podařilo nadchnout zaměstnance pro tuto činnost? Odpověď je jednoduchá: ukázali lidem, jak moc je důležitý nejen osobní, ale i firemní branding pro jejich kariéru. Dále doporučují zapojení managementu a připravují školení a workshopy pro zaměstnance, kteří se do programu zapojí. Společnost má na svém LinkedIn profilu aktuálně téměř 60 000 sledujících a 500 zaměstnanců.

A pokud i vy potřebujete pomoct s obsahovým marketingem pro vaši značku, neváhejte nás kontaktovat.

Rebranding

Rebranding

Vzpomínáte si na chvíli, kdy jste si založili svou první emailovou adresu? Na to, jaké bylo přesné znění vašeho mailu? Pravděpodobně jste schránku...

číst více
Zamilované Bystro

Zamilované Bystro

Valentýn je sice za námi, ale my se k němu ještě vrátíme. Přeci jen, den zamilovaných, to je krásná příležitost posílit marketing a zvednout příjmy....

číst více