Trendy ze světa marketingu
12.03.2021 | Pen&Production

Vítejte u prvního vydání Bystra z dílny Pen&Production. Nebojte, neudělali jsme hned v první větě hrubku. Proč tedy Bystro? Jednou měsíčně vás pozveme ke stolu a podělíme se s vámi o aktuální informace a zajímavosti ze světa marketingu a médií, abyste byli zase o něco bystřejší. Dnešní menu nabídne pohled na to, jak posledních dvanáct atypických měsíců ovlivnilo mediální trh a co můžeme čekat letos. Přejeme příjemné čtení.

Internetové vyhledávače předstihly televizi jako zdroj informací

V lednu 2021 předběhly vyhledávače televizi jako nejčastější zdroj informací pro rozhodování o nákupu produktů a služeb. Jedná se o globální statistiku, dle které 34% dotazovaných jako nejčastější zdroj uvedlo právě vyhledávání. Na druhém místě je televize (32,6%) a na třetím osobní doporučení přátel a rodiny (29,4%).

Sledovanost televize v ČR byla loni nejvyšší za 24 let

Televize si (zatím) stále drží prim nejsledovanějšího média a loni před ní Češi v průměru trávili 4 hodiny denně. Sledovanost rostla hlavně díky vládním opatřením během pandemie. I nadále roste popularita odložené sledovanosti, kdy si divák pustí pořad v libovolném čase. Stejně tak narůstají počty předplatitelů služeb jako jsou Netflix a HBO GO ve světě i v Česku.

Světová e-commerce v roce 2020 rostla téměř o 30 %

Prodeje v retailu loni globálně klesly o zhruba 3%, online nakupování však zažilo rapidní vzestup. Dle společnosti eMarketer narostly online prodeje o 27,6%. Jde o téměř stejný nárůst jako v covidovém roce zaznamenal český e-shop Alza. Nadprůměrně se e-commerce dařilo v Jižní Americe, která vede statistiku eMarketeru s hodnotou 37,6%. Prognóza na rok 2021 počítá s meziročním globálním růstem o 14,3%.

Tvůj hlas má (ne)známou tvář aneb podcasty a Clubhouse na vzestupu

Poslech hudby v aplikacích už překonal čas strávený u klasického rádia. A další, kdo se na toto tradiční médium rychle dotahuje, jsou podcasty. Jen v ČR jich loni vzniklo tisíc, některé pod taktovkou firem a značek jako další marketingový kanál. V době pandemie nabírá také na popularitě nová sociální síť Clubhouse, kde můžete s ostatními uživateli živě diskutovat.

Video vede v obsahu i kampaních

V dnešní době se streamuje a zoomuje. Video se stalo nejefektivnějším komunikačním prostředkem v rámci vlastního obsahu na sociálních sítích i v mediálních kampaních. Firmy na to reagují úpravou svých marketingových strategií: přesouvají budgety do tvorby videa a komunikace na video platformách, investují do budování brandu a zavádí měření kampaní, aby mohly sledovat co funguje a co ne.

A co loni fungovalo klientům Pen&Production? Video “Vyrábíme programy” pro stejnojmennou 360° kampaň klienta OKsystem jste již jistě viděli, pokud ale ani jedno z těch 2 milionů zhlédnutí na YouTube nebylo vaše, můžete to nyní napravit. Pro klienta KÁMEN Zbraslav jsme pro změnu realizovali sérii videí Tváře Kamene Zbraslav, prostřednictvím kterých jsme naší facebookové komunitě představili vybrané zaměstnance.

Rebranding

Rebranding

Vzpomínáte si na chvíli, kdy jste si založili svou první emailovou adresu? Na to, jaké bylo přesné znění vašeho mailu? Pravděpodobně jste schránku...

číst více
Zamilované Bystro

Zamilované Bystro

Valentýn je sice za námi, ale my se k němu ještě vrátíme. Přeci jen, den zamilovaných, to je krásná příležitost posílit marketing a zvednout příjmy....

číst více