Už je to tady, blíží se Vánoce. Počet neotevřených okének v adventním kalendáři se podezřele snižuje. Centra měst jsou zastavěna stánky a zavalena lidmi. Domy jsou ozdobeny vánočními světýlky a alespoň v jedné ulici visí z oken nevkusný Santa, který nese dárky. A ačkoli to může působit, že jsme Grinchem letošních Vánoc, nemyslete si, i u nás v P&P Media visí v oknech blikající řetězy. Vánoce nikoho z nás nemohou minout, dokonce ani naše Bystro. Takže si klasicky přichystejte něco dobrého k pití, třeba svařáka, a pojďte se s námi podívat na Vánoce z trochu jiného, sarkastického, úhlu.
Kde se vzal, tu se vzal Santa Claus?
Mezi lidmi se traduje, že dnešní podobu Santy Clause vytvořila společnost Coca-Cola. Ve skutečnosti to tak není. Coca-Cola ho vlastně jen proslavila a dostala do dětských hlaviček tak intenzivně, že Ježíšek v podobě miminka se může jít klouzat. Bílé vlasy, červené oblečení a sobi, tak byl Santa vyobrazen už v první polovině 19. století. Práci v reklamě dostal pan Claus ale až v roce 1915, kdy si ho pro svou kampaň vybral americký výrobce nealkoholických nápojů White Rock. Tu přesnou dnešní Coca-Cola podobu dostal až v roce 1931. Od té doby jsme o Santovi už moc věcí nezjistili, tedy až na to, že je vášnivý kuřák.
Zazvonil zvonec a koupil jsem voucher
Pokud jste ten typ člověka, který nechává dárky na poslední chvíli, máte dvě možnosti: naprosto sebedestruktivně vyrazit do obchodního centra nebo koupit voucher. Voucher vám přijde do mailu a vy si nemusíte okusovat nehty u sledování objednané zásilky, která pravděpodobně přijde 27. prosince k vaší sousedce. Koupit poukaz se ve výsledku může zdát jako nejlepší řešení, ale dávejte pozor na to, jaký zvolíte. Existují totiž vouchery, které by mohly vánoční atmosféru zahustit tak, že ji budete krájet místo jablka. Více peněz za méně radosti!
Kapr za každou cenu
Bramborový salát a kapr. Něco jako Harry a Marv ze Sám doma, Štědrý den a Pelíšky nebo Zeman a Becherovka, zkrátka dvojice, která musí být na Vánoce spolu. V poslední době lidé s oblibou nahrazují kapry jinými, možná chutnějšími rybami. Může to být candát, losos nebo amur. Ale co když chcete dodržet tradici, jenže ryby vám nechutnají? Nebojte se, žijeme ve 21. století, všechno se dá vyřešit. Co takhle vepřový kapřík? To je takový pěkný, ryze český produkt.
Vintage inspirace
Sháníte dárek pro někoho ze své rodiny, kdo má všechno? Tatínek, dědeček, brácha nebo třeba syn? Pojďme se trochu vrátit v čase a mrknout se pro inspiraci do Ameriky, do země neomezených možností. V dobách, kdy nebyly počítačové hry, playstationy, iPhony nebo nekonečné množství stavebnic lega, bývaly obvyklé “tradičnější” dárky. Jako třeba dřevěná stavebnice nebo zbraně. Ano slyšíte správně, zbraně pro každého člena rodiny.
Doják na závěr
Nejspíše není dojemnější období v roce než Vánoce. Firmy se předhání v tom, čí reklama jako první zaplní slzavé údolí a výrobci kapesníků si mnou ruce. My tu pro vás máme krále všech reklamních dojáků. Reklamu “1914” natočila v roce 2014 společnost Sainsbury’s jako stoleté výročí tzv. Vánočního příměří. Kdo chyběl na hodinách dějepisu, Vánoční příměří proběhlo v roce 1914, bylo to neoficiální, odehrávalo se na západní frontě během Vánoc a stalo se symbolem lidství a humanity. Teď si říkáte, jak je nevkusné využít válku k prodeji jídla a pití? Můžete se v klidu zase dojmout, veškerý zisk z prodeje čokoládové tyčinky, jenž je v reklamě, šel do organizace Royal British Legion (charitativní organizace pro veterány britských ozbrojených sil a jejich rodiny). Jedna nedůležitá informace na závěr, celá reklama vyšla na 20,5 milionů liber.
Za celý tým Pen&Production vám přejeme příjemné a pohodové Vánoce. Málo kostí ve vepřových kapřících, žádné zbraně a úspěšný vstup do roku.