Chyby dělaj člověka
25.10.2022 | Pen&Production

Je krásný podzim, barevná příroda, v kavárnách mají přeslazené latté v ceně oběda a večery bychom nejradši trávili zachumlaní pod dekou s oblíbeným filmem nebo knihou. S tou vší pohádkou se totiž také zkracují dny, začíná být permanentně tma, ochlazuje se, z regálů zmizelo letní ovoce a mandarinky ještě nejsou v uspokojující formě. Na gauč, knížku nebo film nemáte vůbec čas, protože podzim je v mnoha oborech tím pracovně nejvypjatějším obdobím. Obdobím, ve kterém je běžné chybovat, ale nebojte, nejste v tom sami, náš newsletter Vás o tom přesvědčí.

Naše Bystro je určeno pro všechny bez ohledu na preferenci kávy. Sežeňte si tu Vaší nejoblíbenější, pojďte se s námi na pár minut zastavit a podívat se na to, že chybovat je lidské.

„Dobré logo je prvním krokem k dobrému marketingu.“

Logo by mělo být originální, vystihovat podstatu společnosti, a zároveň by mělo obsahovat i skryté informace, díky kterým bude nezapomenutelné. Je strašně těžké něco takového vytvořit, když na vás na každém kroku číhá žaloba z vykradení nebo zástupy kritiků, kteří si vždy najdou význam dle svého gusta. Jsou tu ale i loga, která jsou úplně mimo. Člověk ani nemusí být velký rýpal a stejně zaznamená, že je něco (všechno) špatně. Bylo velmi těžké vybrat jen jedno vítězné, a tak jsme to rozdělili do dvou kategorií. Ze zahraničí titul nejabsurdnějšího loga získává Arlington Pediatric Clinic. Ano, opravdu se jedná o logo dětské kliniky, víc to komentovat nebudeme. Vítěze za Českou republiku asi představovat nemusíme. Logo, které pravidelně vídáme v regálech nám už divné nepřijde, ale v zahraničí baví už několik let. Pozastavili jste se nad ním někdy?

Začarované mailové přílohy

Zapomenout připojit přílohu do mailu? Odeslat omylem špatnou verzi souboru? Nejspíše neexistuje člověk, kterému by se tato malá chyba nikdy nestala. Můžeme to ale nazývat malou chybou, když ten mail putuje do tiskárny a z jednoho špatně vybraného souboru se stanou chybné plakáty v celém pražském metru? Řeč je o plakátech Komerční banky, které se letos objevily v pražské MHD. Místo finálního textu nám reklama nabídla pokyny pro kopíka, copywritera, zkrátka osobu, která má psaní textů na starosti. Někdo tvrdí, že se jedná o záměr, za nás je to jasný omyl. Ale rádi bychom pozdravili osobu v KB, která je autorem pokynů, protože z pohledu kopíka musím uznat, že je to velmi jasně a mile zadané.

Neobvyklé reklamní plochy

Už to nejsou jen billboardy a plakáty. Reklamní formáty se nabízí na dopravních prostředích, na oknech, na dveřích, na domech, stačí kousek rovné nerušené plochy. Klidně ať je uprostřed plochy okno nebo výfuk, alespoň to bude zajímavější. Anebo ne…

Odvážná agentura

Najmout si na svůj marketing odvážnou agenturu může být prospěšným krokem. I když je aktuální společnost velmi kritická, humor je stále vítán. Odvážná a mladá agentura může přinést novou perspektivu a reklamy, které vybočí. Vybočí ale tím správným směrem? Elaborát na toto téma by mohla napsat automobilka Ford, která v roce 2013 uvedla na indický trh novou variantu svého modelu Figo. Jednalo se o hatchback, tedy úpravu, která poskytne prostornější kufr. Sakra, jak to ale přenést do reklamy zábavnou formou? Pojďme se inspirovat aktualitami! V Indii se zrovna schválil zákon, který zavádí tvrdší tresty za znásilnění a sexuální útoky. Italský expremiér Silvio Berlusconi je u soudu za sexuální skandál s mladou tanečnicí. Tak, a máme hotovo, reklama je na světě!

Společnost Ford se za reklamu omluvila s argumentem, že agentura umístila reklamu na web, aniž by ji Ford schválil. Kde je tedy hranice mezi odvahou a sebedestrukcí?

Aspekty, které neovlivníme

Uděláte kampaň s dobrým záměrem. Máte otextováno, zeditováno, graficky upraveno. Správný formát billboardu. Vše je schváleno a zkontrolováno stovkou různých lidí. Je odeslán správný soubor, vytištěn správný soubor, správně umístěn bez újmy na materiálu nebo grafice. A přes to všechno nemáte vítězoslavný pocit, když se jedete na výsledek podívat na vlastní oči. Ano, i to se může stát. Jsou zkrátka věci, které neovlivní ani sebelepší agentura nebo markeťák.

Chybovat je lidské, neuvěřitelné klišé, kterým se všichni pravidelně uklidňujeme. Ať už v profesním nebo osobním životě. Proto je vždy dobré mít někoho, kdo vám kryje záda, kolegu nebo třeba agenturu.

Rebranding

Rebranding

Vzpomínáte si na chvíli, kdy jste si založili svou první emailovou adresu? Na to, jaké bylo přesné znění vašeho mailu? Pravděpodobně jste schránku...

číst více
Zamilované Bystro

Zamilované Bystro

Valentýn je sice za námi, ale my se k němu ještě vrátíme. Přeci jen, den zamilovaných, to je krásná příležitost posílit marketing a zvednout příjmy....

číst více