Politické peklo
15.09.2022 | Pen&Production

Stejně jako se po prázdninách otevřely školy, tak i naše Bystro hlásí po dvou měsících návrat. Vymyslet téma nebylo tak těžké, stačí se rozhlédnout kolem sebe, ať už jste v prostředí internetu, a nebo se jen procházíte parkem. Blížící se termín komunálních voleb musí zaregistrovat snad každý a stejně jako i před jinými volbami, venku se to hemží bizárem. Uvařte si dobrou kávu a pojďte se na to s námi podívat!

Rádi bychom upozornili, že následující obsah je kritizován pouze z pohledu marketingu, nikoli politiky. Na to si netroufneme.

Věřte nevěřte

Žít v České republice a neznat hesla “Ano. Bude líp.” nebo z posledních měsíců “Za Babiše bylo líp” a taky, že “za spoustu dalších lidí zase bude líp”, to je nereálné. Kdo má peníze, ten má intenzivní kampaně, hodně billboardů nebo třeba titulky v novinách – ve svých samozřejmě. Inzerovat ve vlastních médiích a ještě je u toho zpochybňovat, co má tenhle krok vlastně znamenat? Je tu mnoho otázek, například také, proč titulku inzerovala pouze Mladá fronta, Lidové noviny a Právo? Proč reklamu nepřijali v Blesku a Deníku? A proč nepoptali Hospodářské noviny? Ale to už jsou otázky politické, my jsme tu od těch marketingových a ani na ty vlastně nedokážeme odpovědět.

Když nevíte coby, dejte tam Putina

Popojíždět po Pražském okruhu nikdy nebylo zábavnější. Kor, když na vás přes čelní sklo společně hledí Babiš s Putinem. Jak si ale sami můžete odvodit, tuhle kampaň nezadávalo žádné hnutí, ale volební koalice SPOLU. U nás v P&P média vždy doporučujeme vyzdvihovat vlastní kvality, konkurenci mapovat a vědět o ní. Rozhodně na ní ale nestavte své kampaně, ideálně svoji konkurenci nepřirovnávejte k jedné z nejvíce nenáviděných osob a už vůbec to nedávejte na nejfrekventovanější místo republiky v rozměru 5×2 metry. Kombinace černo-červené barvy a k tomu výrazy obou pánů ve výsledku působí jako pozvánka do pekla. Chybí už jen červené oči a ďábelské rohy. Bravo decentní kreativě.

Třikrát měř, jednou řež

Pravidlo, které by se mělo praktikovat obzvláště u gramatiky. Vezmeme vás na skok do “Slezké” Ostravy. Už jenom, když to píšeme, autokorekce nám slovo červeně podtrhne a navrhuje úpravu na “Slezské”. Bohužel, tuto vychytanou moderní funkci postrádala koalice ČSSD a Lečo, když rozmístila všechny billboardy s touto “chybičkou”. Deníku na celou kauzu zareagoval sám pan Ing. Tomáš Petřík, jehož jméno se tyčí přímo nad Slezkou Ostravou. Chybu údajně provedli v grafickém studiu, on sám by to prý nikdy nedovolil, protože je na gramatiku vysazený. Z toho vyplývá jasné doporučení: Mezi grafickým studiem a tiskárnou by měla vždy proběhnout ještě kontrola. Ideálně někým, kdo je vysazený na gramatiku a jehož jméno na billboardu je.

Držet se toho, co je populární

Zůstaneme v Ostravě a bohužel zůstaneme i u ČSSD. Jen se tentokrát podíváme na trochu bojovnější kampaň, která pro své úspěchy využila aktuální popularitu bojového sportu MMA. Na jednom billboardu proti sobě postavili dva “zápasníky”, jak už bývá zvykem. Aktuálního primátora Ostravy Tomáše Macuru, který je údajně “mluvka” a proti němu Petra Kajnara, vizionáře a lídra strany. Souboj byl nakonec pouze verbální. Tomáše Macury se kampaň logicky dotkla a svého soupeře si přestal vážit. A co na to vyzyvatel? Ten byl v době vzniku kampaně na dovolené a o ničem nevěděl. To je možná nevýhoda vizionářů, nevědí co se děje tady a teď.

Na oběd do Domažlic

Přímo za kandidátkou Kájou, která vás přivítá nejen obědem, ale i vlídným slovem. Ambiciózní provozní se rozhodla zaujmout na první dobrou. Vsadila na báseň a rozhodně se jí povedlo získat pozornost nejen na Domažlicku, ale po celé republice. Pokud si stejně jako my, lámete hlavu s tím, co se nám kandidátka na místostarostku svou básní snažila říct, přikládáme i pokračovaní z další vlny kampaně. Držíme palce tam “hu vás”.

Rebranding

Rebranding

Vzpomínáte si na chvíli, kdy jste si založili svou první emailovou adresu? Na to, jaké bylo přesné znění vašeho mailu? Pravděpodobně jste schránku...

číst více
Zamilované Bystro

Zamilované Bystro

Valentýn je sice za námi, ale my se k němu ještě vrátíme. Přeci jen, den zamilovaných, to je krásná příležitost posílit marketing a zvednout příjmy....

číst více